Little Origin Photo Diary #106

Zoals iedere week beleven we hier in Frankfurt zowel kleine als grote avonturen. En ondanks dat het maken van zo’n diary altijd best wel een werk is, blijf ik het leuk vinden om terug te blikken op die avonturen. Afgelopen week ging ik als hulpmoeder mee met een schooltrip van Ophelia. We gingen naar de luchthaven van Frankfurt en zagen de coolste dingen! Verder liep ik weer een rondje in het park, moest Aiden naar de KNO-arts en meer. Kijk je gezellig mee?

Rondje lopen in het park

Omdat het heerlijk rustig was in het park en ik dit bijna voor mezelf had, had ik even zin om ‘uit mijn comfortzone’ te komen. 😁

Dit is toch heerlijk? Ondanks dat de temperaturen wat waren gezakt, was het nog steeds warm. Extra lekker om in de schaduw te rennen dus.

Aiden wilde weer door papa gebracht worden naar kindergarten. Het liefst blijft hij hier de hele dag staan omdat ie zo dan goed zicht heeft op de metro’s. 😄

Lunch 2.0

Ophelia wil soms een warme maaltijd als lunch eten op school. Voorheen at ze altijd van de kantine op school maar daar zijn we al een tijdje mee gestopt. We merkten dat Ophelia vaak dezelfde dingen koos (vissticks, gebakken aardappels, etc). In het kader van gezonde voeding vind ik dit assortiment niet helemaal aansluiten bij hoe wij het graag zien. We stopten de schoolkantine en gaven haar dus voortaan zelf packed lunch mee naar school. Om haar wensen voor een warme maaltijd tegemoet te komen (en deze ook nog eens gevarieerd en gezond(er) is) bedachten we een handige oplossing. Namelijk een thermosbeker kopen die qua grootte goed genoeg en praktisch is. Die vonden we vorige week in de outdoor winkel en kochten ’em gelijk. Om een beetje te oefenen hoe dat in de praktijk zal werken gaat, kreeg ze ’em afgelopen week mee. Ik kookte de avond ervoor wat extra zodat er een portie voor haar zou zijn om mee te nemen. Dit werkte heel goed en beviel haar ook super!

In de ochtend is het even een kwestie van opwarmen en dan in de Thermos doen. Het eten blijft 5 uur warm en als je iets koud wilt houden, kan dat wel 9 uur lang. Mooie oplossing en vind het voor haar een handig formaat.

Verder kreeg ze een duurzame, uitschuifbare vork en lepel mee die tevens geen krassen maakt in de Thermos. Kan het zeer aanraden mocht je naar een dergelijke oplossing op zoek zijn. Zelf gekocht by the way…😉

Naar de KNO-arts

In een eerder artikel heb je misschien al kunnen lezen over het kno-onderzoek van Aiden. We gingen dus naar de kno-arts en ik heb echt geluk dat Aiden niet bang is voor dokters. Hij werkt altijd heel goed mee en geeft ze soms een high-five na het onderzoek. Wat wil ik nog meer?

Even de koptelefoon op…

Afsluiting bij naschoolse opvang

Ophelia gaat iedere woensdag en donderdag naar de zogenoemde BSO oftewel naschoolse opvang. Op woensdag gaat ze omdat ze dan atletiek heeft en dit op zo’n ongelukkig tijdstip is dat het voor haar beter is om een uur met haar vriendinnen op de BSO te overbruggen. Beter dan dat ik vol stress vanuit Westend moet crossen om eerst Aiden op te halen, dan weer haar om vervolgens Ophelia niet veel later weer weg te brengen. 🥵Op donderdag gaat ze naar de opvang omdat ze alleen een halve dag school heeft. Op deze BSO zijn ze heel actief met de kinderen en organiseren ze van alles. In het kader van het einde van het schooljaar organiseerden ze verschillende activiteiten waarbij de ouders ook werden uitgenodigd. Er was wat te eten en drinken en we werden rondgeleid. Ook voor vragen was dit een perfecte mogelijkheid. Niet alleen Ophelia vindt het hier geweldig maar ook Aiden.

Er werd voor hapjes gezorgd. En wat ik vooral fijn vind is dat hier ook ‘bewust’ gegeten wordt.

Over bewust eten gesproken; dit was ook geen straf. Ik maakte een tonijnsalade met magere mayonaise. Op de andere snee ligt vegetarische worst met een topping van paprikaspread (muhammara).

Schooltrip naar luchthaven Frankfurt

Afgelopen donderdag mocht ik als begeleider mee naar de luchthaven van Frankfurt. Ophelia’s klas deed namelijk de laatste schooltrip van het schooljaar en dat was een hele leuke! De bus, metro en trein brachten ons naar de luchthaven waar de kinderen een leuk programma te wachten stond. Eerst werden ze voorgesteld aan hun guide waarna ze met een ‘vliegticket’ door de douane mochten. Dit gedeelte is uiteraard speciaal ingericht voor schooltripjes en zul je hier dus geen ongeduldige toeristen tegenkomen😅. Ze moesten hun ticket laten zien aan de douanebeambte en moesten hun tassen laten checken met een handscan. De kinderen waren helemaal gefascineerd door alles en dat maakte het geweldig om naar te kijken. Ondanks dat bijna alle kinderen in de klas wel een keer gevlogen hadden, maakte dit des te meer indruk op ze. Ze kregen namelijk de volle aandacht en werd er van alles uitgelegd. Dat is in het echt natuurlijk wel anders.

Toen alle kinderen en begeleiders door de scan waren geweest, liepen we naar de bus. Deze bus gaf ons een rondleiding op het platform waar de vliegtuigen daadwerkelijk taxiën, landen en stijgen. Bij ieder onderdeel gaf de guide uitleg over zo’n beetje alles. Zo stopte de bus speciaal om een landend vliegtuig van heel dichtbij te mogen bewonderen, een vertrekkend vliegtuig te zien, stopte bij de brandweerkazerne op de luchthaven en liet het grootste vliegtuig ter wereld zien (Airbus). Om de afmetingen en het volume van de Airbus inzichtelijk te maken vergeleek hij het met de hoeveelheid leerlingen op school (primary afdeling). De lengte met een 7 verdiepingen hoge flat. Je kon goed merken dat ze zich hierdoor enigszins een voorstelling konden maken van hoe groot dit was. Ik moet zeggen dat deze guide een enorm geduld had met de klas. Het is ook niet niks om je verhaal proberen te doen met 25 overenthousiaste leerlingen 😅. Het was een heel leerzaam en leuk uitje!

Uiteraard wilde Ophelia aan mijn hand lopen. En ik stiekem ook 😉.

Zo dicht stonden we met de bus bij het vliegtuig. Hier konden we zien hoe een tussenstop gaat. Dit vliegtuig kwam uit Los Angeles en had weer stroom nodig. De gele draden dienen om het vliegtuig weer te voorzien van stroom. Zo kan o.a. de airco aan, kan je tv kijken aan bord en meer. Nogmaals, ik vond het echt super leuk om mee te zijn geweest. Mocht er bij jou in de buurt ook zoiets zijn, dan zou ik dat zeker een keer als uitje plannen. Tof!

Zo, en nu wil ik op vakantie! 😄 Bij het uitkomen van deze Little Origin Photo Diary heeft Ophelia nu ook lekker vakantie. We zijn daarom ook even een paar dagen in de bergen van Thüringen. Een lang weekend heerlijk in de natuur💕. Niet alleen gaan we er lekker wandelen met de kinderen maar ren ik hier ook mijn eerste trail run. Ben zo benieuwd hoe dit zal gaan. Volgende keer heb ik hier foto’s van. Voor nu wens ik je alvast een hele fijne vakantie en week toe.

Liefs, Essma

2 Comments, RSS

1. Sylvia -alovelyadventure 10 July 2019 @ 10:54

Wat fijn dat Aiden niet bang is voor dokters. Wat een GAVE uitstap zo naar de luchthaven. Vroeger toen ik nog werkte als reisleiding had ik ook een luchthaven pas en mocht ik ook in gedeeltes komen waar je NOMaal niet mag en kan komen. Helaas mocht ik nooit bij de vliegtuigen komen. Lijkt me ontzettend speciaal. Zo lief dat Ophelia nog je handje wilde vasthouden, echt van genieten hoor. Wat een heerlijk vooruitzicht even er tussenuit. Lekker van genieten! Maar als je dit leest ben je al weer terug haha.

• Essma 12 July 2019 @ 10:48

Leuk hè? Ik heb ook echt veel geleerd moet ik zeggen. Normaal gesproken sta je helemaal niet zo stil bij de functie van vliegtuigen en welke verantwoordelijkheden er allemaal mee gepaard gaan. Voor kinderen was het echt onwijs gaaf om dit zo van dichtbij mee te maken. Schmiedefeld am Rennsteig was echt een heel mooi stukje Duitsland. Dank je wel xx