Review | Fotofabriek Fotoboek A4 Hardcover

Fotoboeken maak ik al jaren bij een zelfde adres. Het creëren ervan geeft me een fijn, geborgen en opgeruimd gevoel. Alle foto’s van een bepaalde vakantie of ander bijzonder moment op één plek terugvinden en er af en toe door bladeren is gewoon leuk. Echter, dat fanatiek bijhouden van fotoboeken is de laatste jaren een beetje verwaterd. Iets met moederschap ofzo 😉 . De babyfoto’s van Ophelia waren overal en nergens behalve in een mooi boek. In deze post lees je welke oplossing ik daarvoor heb gevonden.

Hardcover fotoboeken

We hebben in de kast 6 hardcover fotoboeken staan die we online gemaakt hebben en er altijd nog af en toe met plezier in bladeren. De meeste boeken zijn gemaakt van onze vakanties. Voor de kinderen hadden we nog niet zo’n soort boek en ondanks dat het al lang op de planning stond om er aan te beginnen, kwam er gek genoeg iedere keer weer wat tussen of was er gewoon geen tijd. In de tussentijd tikte de tijd verder en kwamen er alleen maar meer foto’s bij. Oops! Mocht je zelf ook zoiets willen doen, wacht dan niet te lang want het is echt een hele klus om alsnog al die foto’s bij elkaar te zoeken!

Toen kwam er hulp!

Toen ik de vraag kreeg om een hardcover fotoboek te reviewen van Fotofabriek, hoefde ik eigenlijk niet heel lang na te denken. Dat begrijp je!  😉 Ik kon meteen hun dienst testen én alle mijlpalen van Ophelia in een mooi hardcover A4 fotoboek bundelen. Vol enthousiasme ging ik meteen aan de slag door de software van Fotofabriek te downloaden en het album te maken. Het leek me praktisch om alle mijlpalen van 0 tot 5 jaar in een 26 pagina’s tellend boek op te nemen. Wat me direct opviel is hoe gebruiksvriendelijk de software (ook op een IOS) was en er talloze layouts, designs, kleuren en tekstmogelijkheden waren. Het werken aan het album heb ik ook echt als leuk ervaren! Ik zag op hun website dat er nog talloze andere mogelijkheden zijn om je foto’s te laten bedrukken. Bovendien zijn ze door Avro Tros als ‘beste getest’ in het maken van fotoboeken. Dat zegt ook wel wat, toch? Ben super blij met het album wat ik heb mogen maken!

Wat vind ik ervan?

Zoals eerder genoemd is het een A4 hardcover fotoboek en bevat 26 pagina’s. De bladzijden zijn van standaard, maar sterk papier. De omslag is glanzend en opvallend iets vond ik de kwaliteit van de afdrukken. Ik vergeleek dit met de andere boeken die we in de kast hebben staan, maar deze heeft toch wel helderdere kleuren en is er sprake van meer scherpte in de foto’s.

Ophelia’s cadeau

Toen het album eenmaal bij ons in Frankfurt bezorgd werd, besloten we het aan Ophelia te schenken. Het zijn immers haar foto’s die erin staan. Ze keek er vol verwondering naar en vond het zo leuk om haarzelf weer als baby’tje te zien. Heel speciaal om samen op haar bed door het album te bladeren en wat te vertellen over bepaalde momenten toen we nog met z’n drieën waren. Kostbare herinneringen horen als je het mij vraagt, in een boek als dit….en in de cloud natuurlijk.  🙂

Ik overweeg om voor Aiden hier ook een fotoboek te laten maken, want ik ben erg tevreden met het resultaat! Maak jij ook wel eens online een fotoboek? Ik lees het graag in de comments!

Liefs, Essma