Review | Vakantie Zeeland met Roompot

Zoals je hebt kunnen lezen, ben ik op vakantie geweest naar Zeeland. Nu ik inmiddels weer thuis ben, kunnen we even nagenieten van alle mooie herinneringen die we aan onze vakantie hebben overgehouden. In deze post neem ik je mee naar het plaatsje Kamperland in Zeeland. Ik koos er voor om een review te schrijven over deze plek en specifiek over dit vakantiepark zoals wij het beleefd hebben. Zo kan jou wellicht een hoop ellende bespaard worden!

Telefonisch boeken

We boekten onze vakantie telefonisch omdat we dat prettig vonden zodat we met een echte persoon kunnen communiceren, wat toch altijd een beter gevoel geeft. Ik had zelf contact met de medewerkster en vroeg haar om beschikbaarheid binnen de data die ik haar doorgaf. Ik moet erbij zeggen dat we behoorlijk wat ervaring hebben met vakantiewoningen en boekingen met dit soort vakanties. We vertelden tijdens het telefonische contact dat we een beach house voor 6 personen wilden. In dat reisgezelschap zat Aiden die een babybed nodig heeft en de rest van de kinderen (mijn zus met 2 kindjes zou ook komen) konden prima in een los bed slapen. Ik ging er dus vanuit dat alles dan geregeld zou zijn voor onze reis en dat we alleen nog maar hoefde te betalen en er heen te rijden. Zo gezegd, zo gedaan.

Aankomst

We hadden er bij aankomst op het park een reis van wel 6 uur opzitten. Bepakt en bezakt openden we het huisje met de pincode die ons van tevoren via email was doorgegeven. Bij binnentreden hadden mijn man en ik direct eigenlijk het gevoel van ‘wat is het klein!’ Met 6 personen hier? Hoe dan? Dat was tegenvaller nummer 1. Nadat we het huisje hadden ‘geïnspecteerd’, volgden de ergernissen elkaar eigenlijk vrij snel op en ik raakte eigenlijk heel erg geïrriteerd! Gedachten als ‘ Wat?! Hebben we hier €4100 voor betaald?’ Waar is dan het beddengoed? De handdoeken? De kinderstoel? Het kinderbedje?’ Ik moest echt tot 10 tellen om niet te ontploffen! Van alle vakantieparken in Nederland kozen we voor dit park en eigenlijk door wat we zagen op hun site en op alle plaatjes op Google.

Oh ja, had ik al genoemd dat het huisje echt smerig was? Ik heb geen huisdieren, maar weet wel hoe natte hond ruikt. Die geur kwam ons tegemoet bij binnenkomst  🙁 . In de hoeken van het huisje lag overal stof en haren en de douche rook muf en het toilet heb ik eerst met mijn zelf meegebrachte desinfectie-spray  schoongespoten voor we het in gebruik namen. We hadden echt het idee dat we in een beachhouse als dit zouden zitten:

bron

Met zoals je kunt zien, vrij uitzicht op zee. Helaas was dit niet het geval. We konden precies tussen onze overburen de zee zien en als we op het terras van het huisje zaten, keken we tegen de ‘duinen’ aan. Mooi hoor duinen, maar 14 dagen lang zie ik toch liever een zee die nooit verveelt en waar je naar kunt blijven kijken (I speak for myself). Na wat we dus niet aantroffen in het huisje en onze verwachtingen die blijkbaar niet reëel waren voor de prijs die we betaalden, besloot ik om verhaal te gaan halen bij de receptie. De meid achter de front desk reageerde nogal verbaasd op mijn geklaag. Ze zei: ‘mevrouw, bedlinnen en handdoeken etc moet u er los bij boeken.’ Dus bovenop die flinke som geld moesten we nog los handdoeken, linnen etc for 14 dagen bijboeken?

Volgens mij vond ze het zelf nadat ze het zei ook eigenlijk toch best gênant klinken en besloot maar even te overleggen. Ik vertelde haar dat daar bij de telefonische boeking niets over verteld was over die extra’s die men blijkbaar moet afnemen. In mijn ogen zijn extra’s activiteiten zoals surfen of een wellness behandeling, maar goed…Ze besloot ons uiteindelijk tegemoet te komen met dat we alsnog een handdoekenpakket, babybed en linnen kregen. We hoefden ook niets voor de eindschoonmaak te betalen. Nu moest ik wel mijn lach inhouden! Are you serious?! Welke eindschoonmaak? Hoe wij het huisje aantroffen leek alsof er net 12 honden hadden rondgerend. Op mijn verzoek stuurde ze de schoonmaakster nog even langs om het huis alsnog te poetsen. Dat er geen kinderstoel aanwezig was, nam ik maar voor lief. Aiden vindt het ook prima om in de Bugaboo te eten. Bovendien begon behoorlijk hoofdpijn te krijgen van de hele situatie, dus besloten we de boel maar te laten voor wat het was. Ophelia was erg blij met wat ze zag en we probeerden ons daar maar op te richten.

Klap op de vuurpijl

Nadat de schoonmaakster alles gebracht had en het bedje in elkaar probeerde te zetten, kwamen we tot de conclusie dat het bedje niet functioneerde zoals het moest. Niemand kreeg het ding (merk Topmark…inclusief zand) opgetuigd. Ik bedoel..hoe moeilijk is het om een babybedje in elkaar te zetten? We wilden geen geweld tegen het ding gebruiken, dus vroegen we de schoonmaakster een nieuwe te brengen. Deze werd om half 1 ’s nachts gebracht. Yep, we lagen allemaal al te slapen en ik moest noodgedwongen de slaapkamer beneden ombouwen om Aiden niet uit bed te laten vallen ’s nachts.

Ik hoorde nadat ik zojuist in slaap gevallen was gestommel op het terras en zag licht van een zaklamp alle kanten op schijnen. Al snel bleek dat het iemand was die een nieuw bedje kwam brengen. Ik hoorde hem op het balkon vloeken en druk doen. Ik besloot toch maar even polshoogte te gaan nemen en hem te vragen of het wat zachter kan allemaal. De beveiliger, want dat bleek hij te zijn, vertelde ons dat het bedje helemaal niet kapot was en het gewoon in orde is. Hij voelde dat ik de hele tirade van hem gehoord had. Ik vertelde hem namelijk op vrij kalme toon (maar eigenlijk kookte ik van binnen) dat we geen mongolen waren (zoals hij vloekte), maar gasten van Roompot en dat hij erin geslaagd was er voor te zorgen dat we nooit meer weer een vakantie zouden boeken bij Roompot. De pot op met Roompot! Die dag was een opeenstapeling van afgangen en zoals hij ons noemde omdat we die goedkope rommel van een babybed niet in elkaar kregen, was echt de klap op de vuurpijl. Mijn man en dochter sliepen gelukkig door alles heen.

De beveiliger bood zijn excuses wel voor de verkeerde woordkeus zoals hij het noemde. Ik aanvaarde de excuses en had ergens wel met hem te doen. ’s Nachts babybedjes rondbrengen om baby’s te laten slapen is ook een carrière blijkbaar.

 

Ok, laten we gewoon genieten!

Goed dan, het moest best van ver komen maar we kozen ervoor om toch maar het beste uit deze vakantie te halen. Er was immers een zee, zand maar geen zon  😎 . Ok, met dat laatste hadden we wel rekening gehouden. Dat kan je niet boeken en zit nergens inclusief bij. Al met al hebben we een leuke vakantie gehad. Het was niet wat we voor ogen hadden, maar dat wilden we niet overbrengen op onze kinderen. De service in het parkrestaurant Bestevaer was trouwens wel top! De gerechten waren wat aan de dure kant, maar in de buurt was er verder weinig keus. Wel is er een supermarkt aanwezig op het park, maar die prijzen daar zijn veel te duur. Puur uit principe begin ik niet aan dat soort geintjes. Ik rij dan liever naar een nabijgelegen AH om boodschappen te halen.

Tips en meer:

– Als je een baby hebt die nog niet kan lopen, gebruik dan zoveel mogelijk een draagzak en laat de kinderwagen in je kofferbak zitten want je sjouwt je een ongeluk met dat ding.

– Aiden heeft z’n eerste stapjes gezet en is zo nieuwsgierig naar de wereld om hem heen. Er bevinden zich geen traphekjes in deze beach house, dus waren we constant alert en dat vreet energie!

– Vraag uitdrukkelijk naar hoe het zit met linnen, handdoeken, etc. Worden deze ook omgewisseld/verschoond na 7 dagen? Wij zaten er namelijk 14 dgn.

– bij slecht weer kan je niet echt met 6 personen binnen zitten. Daar is gewoon niet genoeg ruimte voor op de bank.

– de enorm steile trap is niet geschikt voor kinderen die niet zelfstandig trap kunnen lopen.

– mocht je kind gewend zijn om in een donkere (met verduisterende gordijnen) te slapen, neem dan een donker laken mee zodat je dat eventueel voor het raam kan spannen, want het blijft lang licht in de zomer en de gordijnen die hier hangen laten licht door. Dit kan een tegenvaller zijn.

– neem zelf vuilniszakken/sanitair zakken mee.

– de bolderkar die bij de beach house zit, is heel zwaar over het zand. Zeker als deze beladen is met kinderen (die niet kunnen lopen).

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7708
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_770a
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_76ea
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_76e6
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_76e8
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_76e9

Don’t be fooled

Mochg je nu echt vrij uitzicht willen en niet zoals wij op de laatste foto, dan moet je echt uitdrukkelijk vragen om een specifieke beach house. Zo voorkom je teleurstellingen! Als wij dit alles van te voren wisten, hadden we hier niet geboekt. Het is echt niet waar voor je geld. De hygiëne, klantvriendelijkheid, service en ligging krijgen echt een onvoldoende als waardering. Hebben we een les geleerd? Ja!

Uitgelichte afbeelding: iStockphoto/Getty Images

Heb jij wel eens een soortgelijke situatie meegemaakt? Ik ben benieuwd en  lees er graag over in de comments! 

Liefs, Essma

 

 

 

 

2 Comments, RSS

  1. Sylvia 5 augustus 2017 @ 20:58

    OMG ik sta te klapperen met mijn oren (knipperen met mijn ogen😉) Echt ronduit schandalig!! Wij huren meestal ook een vakantiehuisje als we in nl zijn en inderdaad moeten wij ook het bedlinnen en handdoeken er extra bij reserveren. Maar dat hoort wel gezegd te worden. Ook de eindschoonmaak kan men er bij boeken. Als je dat niet doet moet je alles zelf schoonmaken voordat je vertrekt. Er wordt dan daarna dus blijkbaar niet extra schoongemaakt wat dus bij jullie het geval was…Gadver.. Het is ook wel heel erg klein en duidelijk niet gebaseerd op een verblijf van 6 personen. En dan als klap op de vuurpijl ook nog een ongemanierde brutale nachtwacht! Echt hoor mij/ons zal je niet in dit park zien. Ik zou een brief schrijven voor een compensatie want dit mag absoluut niet!!.

    Gelukkig hebben julie ondanks alle tegenvallers toch een enorm leuk verblijf gehad en mooie herinneringen gemaakt?

    • Essma 5 augustus 2017 @ 22:33

      Hoi Sylvia!
      Dank voor je reactie! Ja, dat klopt idd van die extra opties als lakens en handdoeken etc. Als ze ons dat gezegd had, hadden we dat erbij geboekt. Zeker een kinderbedje want dat van ons was na 5 jaar niet veilig meer. Als we wisten dat we die ‘tent’ zouden krijgen, hadden we een nieuw bedje gekocht en die meegenomen. Ik was er zo klaar mee! ☹️ We zulllen nog wel een brief schrijven, maar nu laten we het nog even wegebben dat nare gevoel. Bedankt voor je tip! 😘 We willen nu vooral nog even genieten van de dingen die wel leuk waren😇

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

error: Content is protected !!