Update | Hoe gaat het trainen met de app?

3 x voordelen van thuis sporten

Een tijdje gelden schreef ik een artikel over dat ik de sportschool inruilde voor een app. Omdat naar de sportschool gaan zo tijdrovend was en ik uiteindelijk steeds niet toekwam aan sporten, besloot ik mijn lidmaatschap bij de sportschool te beëindigen en een app te downloaden die het mogelijk moest maken om mij toch aan het sporten te krijgen. Thuis, wel te verstaan. Ik praat je in dit artikel bij over mijn ervaringen met de Gymondo App en of ik hier goed aan gedaan heb.

Gymondo App

Ik sport nu al 5 weken met de Gymondo app die ik via de tv heb gedownload. Het programma is niet gratis. Ik koos een lidmaatschap van drie maanden om het goed uit te proberen en er een duidelijk beeld van te kunnen krijgen. Werkt het ook zoals de makers beweren? De kosten van een abonement van drie maanden zijn 1,90 per week. Je betaalt dit dan per maand. Ik volg een programma van 10 weken en dat betekent dus dat ik nu op de helft ben.

Wat vind ik er van?

Ik vind het echt een geweldige manier van effectief trainen zonder dat je al teveel tijd kwijt bent met heen en weer rijden naar de sportschool en het nodige gedoe met een baby erbij! Het verschilt natuurlijk per persoon of deze manier van sporten bij je past of niet. Voor mij is er niet veel nodig om mij aan het sporten te krijgen. De intrinsieke motivatie is altijd wel aanwezig. Een app zoals deze is voor mij dus ideaal! In het begin legde ik Aiden op zijn speelmat en kon ik starten met de training. Hij was dan echt zo een halfuurtje zoet met rollen, spelen, brabbelen en verwonderd kijken naar alle bewegingen die ik maakte  :D. Tegenwoordig slaapt Aiden als ik aan het sporten ben. Ik kan deze vorm van sporten dus echt aan iedere ouder aanraden die om welke reden dan ook niet kan sporten op een sportschool zoals hij of zij dat wenst. Een perfect alternatief!

Resultaat

Na mijn keizersnede heeft het een tijd (zo’n 6 maanden) geduurd voordat ik echt mijn buik kon gaan trainen. De schuine buikspieren gingen nog wel, maar de rechte waren nog best een uitdaging. Daarbij  mankeerde ik nogal wat zoals schouder- en nekklachten. Dit gooide ook roet in het eten…Toen ik de eerste twee weken bezig was met het programma had ik het wel zwaar. Het is een programma van 5 trainingen per week, dus effect was al snel merkbaar! Ik merkte als eerst dat mijn buik sterker werd. Omdat je met dit programma werkelijk je hele lichaam traint, merkte ik echt dat mijn algehele conditie sprongen vooruit ging. Mijn taille wordt steeds meer zichtbaar en m’n buik is al een stuk platter als aan het begin van het programma. Mijn benen zijn ook echt voelbaar sterker geworden! Dit voel ik vooral als ik vanaf de berging van ons huis helemaal naar de bovenste verdieping moet. We hebben VEEL trappen in huis. Daar waar ik vijf weken geleden hijgend boven aan de trap stond, heb ik nu totaal niet meer.

Inhoud training

Ik doe iedere dag een andere training. Qua tijdsduur zit hier ook variatie in. De ene dag ben ik met 9 minuten klaar (bijv alleen bilspieren) en de andere dag ben ik met een pittige 40 minuten durende workout bezig. Er zit bij dit programma ook een voedingsadvies en lekkere, gezonde recepten. Je hoeft geen calorieën te tellen of wat dan ook, maar wel het advies opvolgen zoals ze voorschrijven. Een paar adviezen zijn: geen geraffineerde granen nemen, geen alcohol, geen frisdrank,  onnodige suikers en meer van dit soort. Uiteraard mag je het wel (cheats), maar dan moet je compenseren met andere dingen die je die dag nuttigt. Zo leer je dus een soort lijn te zien van hoe alles met elkaar verweven is en dat toch echt elk pondje door het mondje gaat. Je komt er tijdens dit programma ook achter wat het nut van snacken is en dat je voortaan wat bewustere keuzes maakt.

 

Ben jij momenteel ook bezig  met een sportprogramma wat je volgt? Zo ja, hoe gaat dat tot nu toe? Ik ben benieuwd naar je comment hierover!

 

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*