Weight Watchers update #6 | Vernieuwd programma: Your Way!

Weight Watchers update #6 | Vernieuwd programma: Your Way!

Gister ben ik weer wezen wegen en is mij een nieuw weight watchers programma meegegeven. We werden vorige week al ingelicht over dat er een vernieuwing aan zat te komen en dat is nu dus ook het geval. Ik start vandaag met het nieuwe ‘eten’ en vertel je in deze post wat er dan zo veranderd is. Weight Watchers update #6 | Vernieuwd programma: Your Way! Enjoy!

Weight Watchers Your Way!

Dat is de naam van het vernieuwde programma. Ik zal eerst eens kort vertellen wat het programma inhield vóór de verandering. Aan alle voedingsmiddelen zijn zogenaamde punten toegekend. Dit aantal per voedingsmiddel varieert van 0 punten tot en met…oneindig dus. Hoe hoger het puntentotaal van een bepaald voedingsmiddel is, hoe ongezonder (en dus niet gunstig) het is. Een voorbeeld: een pizza met salami buiten de deur eten heeft al snel een puntentotaal van 30. Mijn dagtotaal aan punten was 30 (!). Voor die 30 punten kon ik een volwaardig ontbijt, lunch en verantwoorde maaltijd eten. Soms had ik dan nog een paar punten over en die mocht ik opmaken met een handje vol chips bijvoorbeeld. Hoe bedoel je keuzes maken?

Betekent niet dat je nooit uit eten kunt

Daarom wilde ik dit programma volgen, want ik wilde een manier leren om alles in balans te brengen. Ik wilde én afvallen én uit eten kunnen én af en toe kunnen snoepen. Dat lukt nu heel goed, want het weight wachters programma laat dit alles toe mits je je dagtotaal niet overschrijdt en je niet over je weekpunten komt. Die weekpunten zijn 35 trouwens. Dat betekent dat je gerust elke week een keer uit eten zou kunnen mocht je dat willen. Omdat ik meer een huismus ben, vind ik het lekkerder om tijdens het kijken van een serie iets lekkers te nemen of een keer in de middag iets bij de koffie. Dat is dan niet meteen een punt gebak ofzo….begrijp me niet verkeerd 😀 .

Inmiddels weet ik goed aan te voelen of ik echt trek heb in iets in de avonden of dat het gewoon ‘loos alarm’ is.  😆 Het komt de laatste tijd bij mij zelfs vaker voor dat ik nog punten over heb van mijn weektotaal. Puur omdat ik nu meer nadenk over wat ik eet.

Wat is er nu dus anders?

Nu je een beetje een idee hebt gekregen van hoe het met de punten werkt, is het beter te begrijpen wat er precies veranderd is aan het programma. Mijn dagtotaal is niet meer 30 punten maar is verlaagd naar 23. Daar tegenover staat dat op basis van recent wetenschappelijk onderzoek over voeding, er juist 200 voedingsmiddelen bij zijn gekomen die 0 punten tellen. De zogeheten ‘zero-points’ voedingsmiddelen. Eieren, magere yoghurt, alle soorten vette vis, peulvruchten en bijvoorbeeld skyr bevatten allemaal 0 punten.

Deze hoef je dus voortaan niet meer in de app in te voeren, te wegen, te tellen of wat dan ook. Scheelt weer tijd en moeite! Je kunt jezelf dus zo verzadigd eten zoals jij wilt! Zoals de vernieuwde slogan al zegt: Your way! Vandaar dus dat mijn dagtotaal verlaagd is naar 23, want dat compenseert zich weer met die zero points voedingsmiddelen waar je meer van kunt nemen. Ik vind het prima, want vind eieren heerlijk. Maar gerookte zalm net zo en ik kan ook smullen van mijn vertrouwde yoghurtbowls! In dit nieuwe programma heb je meer vrijheid en hoef je minder punten in te voeren.

Dit namen we zaterdag

Ontbijt met 3 rijstwafels: pindakaas, tomatenspread  en kipfilet/kaas.

Wat zei de weegschaal deze week?

Die vertelde mij dat ik een hele kilo kwijt was! Ik kon wel een sprongetje maken van blijdschap toen ik van de weegschaal stapte. Het bewust maken van de juiste keuzes zonder daarbij krom te moeten liggen van de honger, behoort echt tot de verleden tijd! Ik heb nu meer de gedachte ‘waarom zou ik meer eten?’ Afgelopen week nam ik echt wel een paar keer een schaaltje borrelnootjes, een roomboter stroopwafel en hebben we friet besteld bij Lieferheld (Duitse thuisbezorging). Gewoon omdat ik alles trouw in de app invoerde en nauwlettend in de gaten hield wat ik at.

Heb jij ooit de gedachte gehad om af te vallen? Zou je Weight Watchers overwegen? Ik lees er graag over in de comments!

Liefs, Essma

 

 

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

error: Content is protected !!
%d bloggers liken dit: