Weight Watchers update #7 | Focus houden ondanks tegenslag

Weight Watchers update #18 | Even bijkletsen...

Vol enthousiasme ging ik gisteren naar het weegmoment van weight watchers. ‘Er zal wel weer wat af zijn, want heb eigenlijk precies hetzelfde gedaan als vorige week’ dacht ik nog bij het in de auto stappen. Met die zelfverzekerdheid ging ik op weg. In deze post lees je hoe ik van een koude kermis thuiskwam en hoe ik er die avond mee omging.

Aankomen terwijl dat niet kan

Tja, je hebt het vast wel eens meegemaakt of gehoord. ‘Hoe kan ik nu zijn aangekomen terwijl ik zo mijn best heb gedaan? Die weegschaal moet kapot zijn! Ook is het meestal voor de hand liggend dat de oorzaak vooral buiten jezelf gezocht wordt. Ondanks dat je weet dat de oorzaak van het toenemen in gewicht in jezelf zit. Ik ben de oorzaak en niets anders. Geen kapotte weegschaal, niet mijn coach die zich misschien vergist heeft of die trui die misschien zwaarder was dan wat ik vorige week aanhad.

Wat ga ik doen met deze informatie?

Dat is een vraag die meerdere keren door mijn hoofd schoot die avond. Ik kan daar heel lang over nadenken. Allemaal gedachtes laten spinnen en rommelen. Maar dat is niet goed. Die weegschaal dus. Die 7 weken lang alleen maar minder aangaf, besloot deze week ‘zomaar’ 3 ons meer aan te geven. Dat heb ik niet zien aankomen! Ik kon mezelf op niets betrappen wat ik verkeerd of teveel gegeten had. Ik had zelfs nog punten over. Je kunt je dus voorstellen dat het juist dáárom zo moeilijk te ‘verteren’ was. How on earth is that possible?

Gelukkig was daar de coach

Na het plenaire gedeelte besloot ik toch nog even langs mijn coach te lopen om te vragen hoe zoiets kan. Ze legde me uit dat die weegschaal waarmee ze wegen alles meet. Dus vocht, BMI etc. Ook vertelde ze mij als ervaringsdeskundige dat hormonen ook kunnen zorgen voor schommelingen. Dat wist ik wel, maar dat die schommelingen de hele verkeerde kant op schommelen, was nieuw voor mij. Dat ik iets geleerd heb deze bijeenkomst is waar.

Het einde is nog niet in zicht

En dat betekent dat ik nog niet lang niet klaar ben met de strijd tegen de kilo’s! Ben een goede weg ingeslagen en die blijf ik volgen. Die hormonen kunnen met wat! Zoiets kan me heel erg demotiveren, weet je dat? Toch herpakte ik me die avond, at mijn maaltijd en dronk mijn thee en voerde alles netjes in de app zoals verlangd wordt. Morgen weer een dag. En een week vanaf vandaag is weer een nieuw weegmoment en kijken we hoe het er dan meestaat. Blijkbaar kan je nog zo je best doen met afvallen, maar zijn er altijd externe factoren die wat vertraging kunnen veroorzaken in het behalen van je doel. So be it…

‘Streefgewicht, ik ben onderweg! Het duurt even wat langer dan gepland, maar ik ga je zeker zien’, was wat ik tegen mezelf zei toen ik gisteren met die kop thee op de bank plofte. Positiviteit neemt die hormonen wel te grazen! Wat doe jij om gefocust te blijven? Lees er graag over in de comments!

4 Comments, RSS

  1. zebrazonderstrepen 9 December 2017 @ 14:09

    ik doe mijn best voor de laatste 2 kilo maar met de sint periode moet ik helaas te veel slechte punten ingeven in mijn app. Ondertussen wel al meer dan 6 kg kwijt sinds augustus. Het gaat traag maar hopelijk kan ik het zo ook houden.

    • little-origin 9 December 2017 @ 14:26

      Wat goed van je! Keep it up!! Deze tijd van het jaar is inderdaad best wel lastig, maar je bent al zo’n eind gekomen! Heel knap? Hoop dat ik dat volgend jaar ergens ook kan zeggen hihi

  2. Sylvia - alovelyadventure 9 December 2017 @ 09:36

    Knap hoor. Vind het echt geweldig dat je zo gedreven bent qua alles (ww, hardlopen) voor mij is het niet afvallen of een bepaald gewicht want weeg al jaren rond de 57 kilo.. Voor mij is het echt strakker worden, alles flubbert en daar wil ik echt iets aan gaan doen. Nu alleen nog de tijd en de juiste mindset?

    • little-origin 9 December 2017 @ 10:36

      Lief compliment, dank je! ?Het gaat idd ook niet om een bepaald gewicht of getal. Ik meet mezelf naast de weegschaal ook met een meetlint en dat zegt meer ?Na 2 zwangerschappen is mijn lichaam ook veranderd. Voor mij werkt het goed om doelen te stellen zodat ik er ook aan kan werken. Strakker, sterker, leniger, sneller, etc zijn allemaal mooie doelen om naar te streven. Ik heb inmiddels wel geleerd dat het niet vanzelf gaat, dus er aan werken is dan ook zeker iets wat een MUST is.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*